Programa de ràdio Nova Energia Mobilitat Sostenible 2020/2/4, Ona Mediterrània 88.8FM, emessió: dimarts 19h i dissabte a les 17h. Contingut:
  • Entrevista Antonio Turiel, investigador del CSIC: “Ens estafen amb el dièsel, l’excusa és que contamina però la veritat és que s’acaba”.
  • EMT Palma: “Es més joves són el nostre futur, per això els menors de 16 anys poden viatjar gratuïtament en totes les línies de l’EMT amb la seva Targeta Ciutadana”.
  • L’OCU alerta que Palma supera els nivells de contaminació recomenats per l’OMS: “En tots els casos les mesures haurien de contemplar la restricció de l’accés i l’aparcament als vehicles més contaminants, accions de reforç del transport públic i de rebaixa en el cost, així com la reducció de la velocitat a la ciutat”.
  • SEMINARIO DE MOVILIDAD E INFANCIA, amb el suport del Centro Nacional de Educación Ambiental, dependent del Ministerio para la Transición Ecológica, 10 propostes per a entorns escolars segurs i saludables:
    1. Substituir les zones d’aparcament que es trobin dins el recinte escolar per àrees d’estada i de joc.
    2. Reservar a tots els recintes educatius, o en els seus voltants, un espai segur per a l’aparcament de bicicletes, patins i patinets per incentivar la mobilitat activa a el centre.
    3. Revegetar els patis escolars amb arbrat i plantes que proporcionin ombra, frescor i color a aquests espais, millorin la qualitat de l’aire i esmorteeixin el soroll.
    4. Limitar l’aparcament i el trànsit als carrers de l’entorn i, molt especialment, als voltants de les entrades als centres.
    5. Vigilar i fer complir estrictament la normativa viària a l’entrada i sortida d’estudiants perquè l’entorn escolar sigui un espai segur i de convivència.
    6. Prioritzar la mobilitat de vianants i ciclistes en el viari de l’entorn escolar, creant corredors d’accés lliures de cotxes, fomentant la presència de vegetació i aigua, i promovent zones d’estada, de trobada i de joc en l’espai públic.
    7. Integrar en la redacció del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) mesures per fomentar entorns escolars segurs i saludables.
    8. Incorporar en els Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) mesures específiques de limitació i pacificació del trànsit en els entorns escolars.
    9. Promoure un canvi generalitzat cap al model de “Ciutat 30” per reduir la velocitat del trànsit a tot el viari urbà.
    10. Prioritzar la proximitat a el centre escolar com a criteri bàsic de l’àrea escolar, en benefici de la infància i de tota la comunitat, revertint la implantació de “zona única d’escolarització” que tan negativament influeix en l’increment de desplaçaments motoritzats diaris. http://www.entornosescolares.es/
  • La plataforma Vianants en Lluita i la federació de pares i mares demanen a les administracions pacificar els entorns escolars amb una velocitat màxima de 20km/h en l’objecte de reduir el risc d’accidents mortals, que és major en nins.
  • AENA preveu que el 2025 passin 4 milions més de passatgers que enguany (2020) per l’Aeroport de Palma.
  • La rondalla de Nova Energia. Aparegut a LA VEU DE ORENSE:
    • El 50% dels pares admeten que aparquen malament al costat dels col·legis.
    • El 91% diuen que mai van ser multats per incomplir les normes d’aparcament.
93210cookie-check2020.2.4 PROG. RÀDIO NOVA ENERGIA MOBILITAT| Antonio Turiel, investigador CSIC: “Ens estafen amb el dièsel, l’excusa és que contamina però la veritat és que s’acaba”.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *