- Entrevista Antonio Turiel, investigador del CSIC: “Ens estafen amb el dièsel, l’excusa és que contamina però la veritat és que s’acaba”.
- EMT Palma: “Es més joves són el nostre futur, per això els menors de 16 anys poden viatjar gratuïtament en totes les línies de l’EMT amb la seva Targeta Ciutadana”.
- L’OCU alerta que Palma supera els nivells de contaminació recomenats per l’OMS: “En tots els casos les mesures haurien de contemplar la restricció de l’accés i l’aparcament als vehicles més contaminants, accions de reforç del transport públic i de rebaixa en el cost, així com la reducció de la velocitat a la ciutat”.
- SEMINARIO DE MOVILIDAD E INFANCIA, amb el suport del Centro Nacional de Educación Ambiental, dependent del Ministerio para la Transición Ecológica, 10 propostes per a entorns escolars segurs i saludables:
- Substituir les zones d’aparcament que es trobin dins el recinte escolar per àrees d’estada i de joc.
- Reservar a tots els recintes educatius, o en els seus voltants, un espai segur per a l’aparcament de bicicletes, patins i patinets per incentivar la mobilitat activa a el centre.
- Revegetar els patis escolars amb arbrat i plantes que proporcionin ombra, frescor i color a aquests espais, millorin la qualitat de l’aire i esmorteeixin el soroll.
- Limitar l’aparcament i el trànsit als carrers de l’entorn i, molt especialment, als voltants de les entrades als centres.
- Vigilar i fer complir estrictament la normativa viària a l’entrada i sortida d’estudiants perquè l’entorn escolar sigui un espai segur i de convivència.
- Prioritzar la mobilitat de vianants i ciclistes en el viari de l’entorn escolar, creant corredors d’accés lliures de cotxes, fomentant la presència de vegetació i aigua, i promovent zones d’estada, de trobada i de joc en l’espai públic.
- Integrar en la redacció del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) mesures per fomentar entorns escolars segurs i saludables.
- Incorporar en els Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) mesures específiques de limitació i pacificació del trànsit en els entorns escolars.
- Promoure un canvi generalitzat cap al model de “Ciutat 30” per reduir la velocitat del trànsit a tot el viari urbà.
- Prioritzar la proximitat a el centre escolar com a criteri bàsic de l’àrea escolar, en benefici de la infància i de tota la comunitat, revertint la implantació de “zona única d’escolarització” que tan negativament influeix en l’increment de desplaçaments motoritzats diaris. http://www.entornosescolares.es/
- La plataforma Vianants en Lluita i la federació de pares i mares demanen a les administracions pacificar els entorns escolars amb una velocitat màxima de 20km/h en l’objecte de reduir el risc d’accidents mortals, que és major en nins.
- AENA preveu que el 2025 passin 4 milions més de passatgers que enguany (2020) per l’Aeroport de Palma.
- La rondalla de Nova Energia. Aparegut a LA VEU DE ORENSE:
- El 50% dels pares admeten que aparquen malament al costat dels col·legis.
- El 91% diuen que mai van ser multats per incomplir les normes d’aparcament.
932100cookie-check2020.2.4 PROG. RÀDIO NOVA ENERGIA MOBILITAT| Antonio Turiel, investigador CSIC: “Ens estafen amb el dièsel, l’excusa és que contamina però la veritat és que s’acaba”.