Espai REVISTA NOVA ENERGIA MOBILITAT 22/2/2022, dins el programa matinal BON DIA conduït per Toni Rotget, 88.8FM, Ona mediterrània. Participen: Daniel Quetglas, Nova Energia Mobilitat; Guillem Ramis, portaveu de Associació d’Usuaris del Tren; Margalida Rosselló, portaveu de la plataforma VOLEM VIA VERDA ALARÓ.
Margalida Rosselló, portaveu de la plataforma VOLEM VIA VERDA ALARÓ – ESTACIÓ DE TREN ALARÓ/CONSELL, visita el programa REVISTA NOVA ENERGIA MOBILITAT per explicar la noticia publicada aquests dies:
El Govern construirà una via verda sobre l’antic traçat del tramvia entre Alaró i l’estació del tren: “Esperam que sigui a més d’una promesa una realitat.”
Margalida Rosselló: “És un tram petit on hi va haver un tramvia entre Alaró i l’estació, és un camí que va esser desafectat i nosaltres, en aquest sentit, creiem que la seva recuperació te un valor de mobilitat importantíssim per fomentar anar en bicicleta i a peu, i també per el que és el patrimoni ferroviari d’aquesta antiga via.”
Guillem Ramis: “En el meu cas, Jo te volia demanar Margalida, perquè Jo tenia entès que hi havia un consens de tothom de que la VIA VERDA era una bona cosa que s’ha de fer i que, en tot cas, les desavinences eren de quan, com s’havia de fer, qui paga les expropiacions dels terrenys que facin falta i qui paga l’execució de la VIA VERDA i posa les faroles i això… però he vist que ara resulta que el batle d’Alaró està disgustat! Està disgustat perquè Ell ha de pagar massa? Li correspon massa al Ajuntament? Hi ha qualque acord que justifiqui el disgust del Batle, o és que no l’entenc Jo a aquest disgust?”
Margalida Rosselló: “El batle actual d’Alaró del Partit Popular, del PP, no està d’acord en la VIA VERDA D’ALARÓ, vull dir, això Ell ho ha dit i no està d’acord ni ha estat d’acord. Vull dir en això que quedi clar, per tant Ell en aquest projecte no es vol apuntar. Nosaltres demanaríem com a plataforma que precisament s’apuntés, no? Una bona proposta, un projecte que pot ser una realitat d’aquí pràcticament uns mesos i que per tant podem tenir una mobilitat segura especialment per la gent que va a peu o en bici entre el que seria el poble i l’estació. Per tant nosaltres esperam que reflexioni, però bé, Ell té la seva opinió respecta a la VIA VERDA i nosaltres el que podem dir és que creiem que el batle hauria de veure els aspectes positius.
Vull també recordar que, com a dit, VOLEM VIA VERDA ALARÓ és una reivindicació de ja fa més de 9 anys i que anteriors batles del Partit Popular havien estat d’acord, el que passa és que amb els fets… se veu que en aquest cas el batle actual no ho té gens clar, no?
Ens preocupa perquè, tot i que és una qüestió que ja no és competència del Ajuntament, perquè vull recordar que aquesta VIA VERDA se va incloure dins la LLEI DE CAMINS DE MALLORCA que se va aprovar al 2018 al Parlament de les Illes Balears on s’incloïa, a més de tot el tema de camins, s’incloïa precisament dos camins ferroviaris a recuperar:
– Camí ferroviari on anava un tramvia entre Alaró i l’estació.
– Camí ferroviari entrant a Llucmajor.
Per tant aquest camí està aprovat, està a la Llei de Camins, el Partit Popular la va dur al tribunals i va perdre al final li varen donar la raó al legisladors… està aprovat, no és una qüestió del Ajuntament, és una qüestió que també diu ben clar la llei que ha de fer una part el Consell de Mallorca i una part el Govern de les Illes Balears, en particular la Conselleria de mobilitat i per tant és un projecte que l’han de fer aquestes administracions supramunicipals.
Per tant no és una qüestió lligada al Ajuntament d’Alaró. És vera que l’Ajuntament com a municipi lo millor seria que estigués d’acord i que empenyés cap a poder fer-ho bé. El que ens preocupa és que estan donant una seria d’arguments en contra que entenem que no són reals, i sobretot el que fan és intoxicar i voler llevar importància a la recuperació de la VIA VERDA D’ALARÓ.
Jo entenc que quan surti el pla o el projecte a exposició pública d’aquí unes setmanes tot això que ara està dient el batle i el Partit Popular d’Alaró… es pugi veure que no és així, que no se tracta de llevar res a ningú sinó senzillament recuperar un patrimoni important històric i sobretot tenir un lloc segur per poder anar en bicicleta i a peu del poble a l’estació de tren.”
Escoltar el programa directament a la plataforma de so IVOOX