Establiments mal exemple de zona 30 km/ h

PROGRAMA DE RÀDIO NOVA ENERGIA MOBILITAT, DIMARTS 15 DE SETEMBRE DE 2020:


PRESENTACIÓ 3ª TEMPORADA del programa de ràdio NOVA ENERGIA MOBILITAT

ESTABLIMENTS MAL EXEMPLE DE ZONA 30 KM/H

Conexió telefónica amb Joan Mas, activista membre de Biciutat de Mallorca, escriptor, ciclista urbà i veïnat d’Establiments (Mallorca).

Joan Mas:
“Limitar a 30 sona molt bé, però em sembla que es començar la casa per la taulada. Abans o en paral·lel, l’Ajutament ha de fer una campanya per conscienciar els conductors del que suposa.

No es tracta d’anar contra el cotxe, sinó de protegir el vianant i el ciclista.

Sempre poso com a exemple el meu poble, Establiments. La carretera principal es zona 30 i 40. La majoria de vehicles a motor no respecten els límitis tot i els senyals i les advertències del radar. Ni tan sols el bus de l’Emt respecta la velocitat màxima!!

La conseqüencia es que ni vianants ni ciclistes hem guanyat en seguretat. Ara això sí, la limitiació ha servit a Ajuntament i Consell per neutralitzar la reivincidació ciutadana de fer voreres a la carretera per caminar amb seguretat.

Ara no tenim ni una cosa (voreres) ni l’altre (seguretat) i les institucions tenen el que volien: la gent calllada.”


SETMANA DE LA MOBILITAT (IN)SOSTENIBLE
Conexió telefónica amb Mariano Reaño, expert en mobilitat sostenible, advocat i president de AMICS DE LA TERRA a les Illes Balears.

Hola, us envio les propostes per a la Setmana Europea de la Mobilitat (in) sostenible:

  1. Celebrar el pàrquing Day al carrer Blanquerna, en la intersecció amb el carrer Ramon Berenguer tercer, que portem molt de temps reivindicant no sigui una drecera per arribar de 31 de desembre a les avingudes. Seria el 18 de setembre divendres.
  2. Marxa ciclista d’unes 10 persones recorrent el traçat de l’antic carril bici que discorria per les avingudes.
  3. Diversos concursos a través de Facebook perquè ens enviin
    1. El vídeo de la moto més renouera
    2. La foto de l’aparcament més abusiu d’un cotxe en vorera o pas de vianants
    3. El semàfor que més se torba a posar-se verd per als vianants.
    4. Els passos de zebra més distants.
  4. Prendrer mesuraments de renou.

Les votacions dels Premis, que podien tenir una petita dotació econòmica per incentivar la participació, estic parlant de 10 o 20 €, tindrien com a presidents honorífics dels jurats a el regidor de Mobilitat i la de seguretat de l’Ajuntament de Palma.

Finalment hi hauria un Jane ‘s Walk, que és un passeig crític per la ciutat explicant com ha estat concebuda i desenvolupada per major glòria del cotxe. No seria un passeig molt llarg, seria sortint de la nostra seu fins a la Plaça d’Espanya i potser 31 de Desembre.



La velocitat del 90% dels carrers de Palma serà de 30 quilòmetres per hora a partir d’octubre

El BOIB publica el canvi del article 7 de l’ordenança municipal de circulació que estableix aquesta limitació.
DIARIO DE MALLORCA, Josep Capó, Palma | 12·09·20


CEAPA llança la campanya #RevueltaSostenibleAlCole.

Sorgeix de la necessitat d’afavorir una atmosfera menys contaminada, d’incrementar la seguretat viària, de guanyar espai físic.

Descarregar material recordant la campanya #AlColeSinCoches http://www.entornosescolares.es/

Qui la promou?

La campanya, impulsada per la Confederació Espanyola d’Associacions de Pares i Mares d’a l’Alumnat (CEAPA) i les seves federacions associades, s’emmarca en una altra més àmplia per a la conversió dels entorns escolars en àrees de protecció de la salut de la infància a través de una Proposició no de llei (PNL).

REVUELTA SOSTENIBLE AL COLE

L’actual context d’emergència sanitària generada per la pandèmia de Covid-19 ha posat de manifest la importància clau de la mobilitat sostenible per reduir el trànsit, la contaminació, el soroll, etc.

Durant el confinament, a causa del menor ús dels vehicles de combustió, la pol·lució va disminuir notable i visiblement a tot Espanya. Els nivells de diòxid de carboni es van desplomar, reduint a la meitat la contaminació a les 80 ciutats més poblades..

I si continuem aquest camí, aprofitant la tornada a l’escola després de tants mesos?

Suma’t a la nostra Revolta Sostenible a l’escola!

BENEFICIS

‘Petits passos diaris, grans beneficis! Si aquest curs apostes per desplaçar-te a l’escola de forma sostenible no només beneficiaràs al teu entorn, reduint l’impacte mediambiental i la contaminació. També afavoriràs la teva salut i dinamizarás la teva vida social. Et contem els avantatges!

menys contaminació

Si circulen menys cotxes es redueixen els embussos, descendeixen les emissions de CO2, el soroll i la contaminació, el que millora la qualitat de l’aire. Cal no oblidar que la infància és més vulnerable a la contaminació atmosfèrica a l’respirar majors volums d’aire per quilo de pes que la població adulta.

més Salut

Desplaçar-se de forma activa proporciona unes millors condicions físiques. Evitem el sedentarisme i combatem l’obesitat, epidèmia cada vegada més freqüent entre la població infantil. Augmentem, a més, el to muscular i contribuïm a potenciar la nostra aptitud física i cardiorespiratòria. Aparquem l’estrès relacionat amb embussos per practicar exercici físic diari.

socialització

Compartir el camí amb altres familiars, amistats o escolars dinamitza les relacions i llaços amb la comunitat. Afavorim moments de trobades a la ruta, fomentant noves amistats i, a el mateix temps, el sentiment de pertinença a grup i la convivència. A nivell individual es potencia la construcció d’aliances i confiança entre iguals. S’allunya així el fantasma de l’assetjament escolar i la indiferència.

Millor rendiment escolar

Acudir de manera activa a l’escola perllonga l’atenció, l’interès i participació a l’aula.

més autonomia

Adoptar aquesta rutina diària enforteix l’autoestima de la infància, així com l’assumpció responsable de riscos adaptats a la seva capacitat i competència, afavorint l’autonomia.

seguretat viària

Quan reduïm la presència del vehicle a motor i el seu risc associat recuperem l’espai públic per als vianants i augmenta la seguretat.

estalvi

Tant a títol individual com col·lectiu abandonar el vehicle privat a motor en els desplaçaments obligats resulta més econòmic, ja que s’estalvia en combustible i manteniment.

En aquesta campanya de la CEAPA #RevueltaSostenibleAlCole tenim les següents propostes que es podrien posar en marxa des dels col·lectius locals:

  • Conèixer la metodologia “Una bici más”.
  • Aparcament de bicicletes en els entorns escolars (recomanacions i model de sol·licitud).
  • Propostes municipals com passejos amb bicicleta amb recorreguts urbans sense trànsit motoritzat o “itinerari bici” en diumenges o altres dies festius i amb una freqüència mensual mínima, animant a les famílies d’escolars a participar.

Secció I AIXÒ PER QUAN?

(MÚSICA Rebel Yell- Billy Idol ENTRE CADA PUNT)

– Per quan un cartell BENVIGUTS A PALMA 30KM/H a cada entrada a la ciutat?
– Per quan fer respectar el límit de velocitat?
– Per quan reduïr a 20 km/h i 10 km/h les zones escolars?
– Per quan totes les zones urbanes, tots els pobles i ciutats de les Illes Balears zona 30km/h?
– Per quan una campanya informativa que arribi a tothom (escoles incloses)?
– Per quan una revisió de les velocitats màximes permeses a tota la xarxa viaria de la ciutat?


Secció ANUNCI “La vida és plena de petits plaers”
Música Esta Vida Loca – Francisco Céspedes

  • Caminar delcalç
  • Una pizza de bacon i tonyina (mensual)
  • Aquells 30 minuts més al despertador
  • Anar de menú
  • Una botella d’aigua a una gelereta sempre disponible a la tauleta de davora el llit
  • Llegir sense presses el diari un diumenge de pluja
  • Anar observant el paissatge assegut a un seient al tren

    FER UNA EXCURSSIÓ AMB COTXE 4X4 PER ENMIG DEL CAMP, NO ÉS UN PETIT PLAER!!!
97600cookie-checkESTABLIMENTS MAL EXEMPLE ZONA 30 KM/H

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *