REPRESA EN LÍNIA DE LA MESA DE MOBILITAT A PALMA—Ona Mediterrània Ràdio 2020juny16

 REPRESA EN LÍNIA DE LA MESA DE MOBILITAT A PALMA—Ona Mediterrània Ràdio 2020juny16

Programa de ràdio Nova Energia Mobilitat, dimarts 2020/ juny/ 16, Ona Mediterrània 88.8FM, emissió: dimarts 19h, re-difussió: dijous 11h i dissabte a les 17h.

Condueixen el programa, Daniel Quetglas i Sebastià Salom.


El repte mediambiental de Ben Miles: el Rècord Guinnes de pedalar sobre bicicleta estàtica

Ben Miles, propietari de Son Amar, intenta establir un nou rècord Guinness. Aquest no és altre que pedalar sobre una bicicleta estàtica de forma ininterrompuda durant més de 12 dies. El repte el va iniciar el passat 5 de juny a les 8 del matí i hauria de deixar de pedalar el 17 de juny a les 17 hores.

L’empresari ha demostrat estar sempre molt preocupat pel medi ambient i per conscienciar la societat, intentarà batre la marca actual. Cal no oblidar que ha constituït la fundació Son Amar Green.

El propietari de Son Amar: «He de pedalar uns 20 quilòmetres per hora i cada cinc hores vull reposar 20 minuts en què em canviaré de roba i intentaré dormir uns 16-17 minuts».

EL REPTE del empresari Ben Miles: Récord mundial sobre bicicleta estática:
12 dies (24 hores)= 288 hores
Descansa 20 minuts cada 5 hores = 4 minuts per hora.
És a dir= 6,666% descansant i 93,333% pedalant.
Distància recorreguda= 93%·288h · 20km/h (velocitat mitjana) = 268,80h· 20km/h= 5375 km.

Exemples de distàncies semblants:

Barcelona – Varsòvia, Polònia = Distància 2501 km.
Barcelona – Teheran, Iran = distància 5363 km.

Fundació Son Amar Green:
Son Amar ha adoptat un enfocament sòlid i compromès per canviar la major quantitat de maneres possibles per convertir-nos en una empresa responsable i respectuosa amb el medi ambient.

Cada departament ha intentat fer tants canvis com sigui possible sense augmentar els costos operatius.

Ens agradaria compartir amb vostè les nostres iniciatives ecològiques i que la reducció de les emissions de carboni com a individu o com a empresa és absolutament essencial per a la sostenibilitat del nostre planeta i pot ser fàcil i econòmicament al seu favor.

Son Amar té 3 projectes principals en execució en aquest moment.

1- Programa de Residus Zero
2- Reducció comsum d’energia
3- Conservació de l’aigua


Voldríem proposar humilment a Son Amar Green què, quan pugui, podria afegir un altre projecte:

4- Millorar la mobilitat tant dels treballadors de Son Amar com dels visitants?

[ Cal dir que Ben Miles ho ha aconseguit ! Com podeu llegir al diari Última Hora: «Récord Guinness y pedida de mano». Enhorabona Ben ! ]


L’OPINIÓ D’UN CICLISTA URBÀ AMB, CREGUIN-ME, MOLTA EXPERIÈNCIA DINS I FORA DE MALLORCA

«Insisteix que les bicis són vehicles que en moltes ocasions no tenen suspensió, necessiten un ferm fi i llis tan ben acabat com el que s’ofereix a la circulació de cotxes.

La bicicleta de muntanya és una modalitat esportiva que alguns trien. En tot cas és un tipus de bicicleta, no totes estan preparades per circular sobre sol de formigó, poc llis, que transmet vibracions a tota la bicicleta.»



NOTÍCIES BREUS:

— Un estudi estima que 194 milions d’aus i 29 milions de mamífers moren cada any a les carreteres europees.

— El cotxe recuperarà terreny a Palma des de dilluns 15 de juny de 2020.

— El 82% espanyols avala les mesures contra la pol·lució incloent restriccions al cotxe.

El 82% de la població de les dues grans ciutats espanyoles (Madrid i Barcelona) és partidària que les ciutats prenguin mesures per combatre la pol·lució, encara que això suposi implantar restriccions a l’entrada de vehicles a la ciutat, com suposen les zones de baixes emissions.

A més, també el 83% dóna suport a la adopció de mesures per reassignar l’espai urbà, de manera que es cedeixi espai a vianants, bicicletes i transport públic.

El Regne Unit potenciarà la bicicleta per facilitar la tornada a la feina.

— Les botigues de bicicletes disparen les seves vendes després del coronavirus.

— La peatonalització de Nuredunna començarà el proper any i costarà 3 milions.

Es suprimirà l’accés des de el túnel de les avingudes, s’eliminen 80 estacionaments i es manté l’arbrat actual que es reforça amb un 25% més de zona verda.


MOR L’HOME ATROPELLAT AQUEST DIJOUS A PALMA
MOR ATROPELLAT A PALMA UN HISTÒRIC CAP DE LA POLICIA NACIONAL


REPRESA EN LÍNIA DE LA MESA DE MOBILITAT A PALMA, DIJOUS DIA 18 DE JUNY DE 2020

La Mesa de Mobilitat torna estar en marxa a Palma, encara que aquesta vegada s’ha fet en línia, mitjançant un eina de reunió a través de la xarxa d’internet.

Algunes institucions i associacions, entre altres, Amics de la Terra – ConBici i A Peu, Biciutat de Mallorca, Nova Energia Mobilitat i Vianants en Lluita, han fet pressió per a la represa de la Mesa de Mobilitat, recollida en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible.

Alguns dels temes a tractar:

– Estudi i anàlisis de la realització de les propostes recollides al PMUS aprovat al 2014. Què s’ha fet?
– Freqüència Mesa de Mobilitat. – Connexió xarxa itinerari bici.
– Implementar passos zebra en tots els carrers que no tenen en distàncies raonables, (31 de Desembre que necessita un a mitja distància entre els existents).
– Resoldre la problemàtica de les connexions bici del Èix Cívic de Blanquerna a Sant Miquel, Eix Cívic de Blanquerna a Estació de Intermodal, Jafuda Cresques fins Aragó.
– Eliminar el carril bici de la plaça d’Espanya. Convertir les Avingudes en una mena de via de circumval·lació ciclista compartint el carril del bus i taxi en ambdós sentits. 
– Creació d’un carril bici des d’Establiments fins al centre de Palma. Hauria de transcórrer per la carretera d’Esporles i els carrers Joan Mascaró Fornés i General Riera.
– Posar més mesures dissuasòries per disminuir la velocitat dels vehicles de motor de la carretera d’Esporles i el carrer Joan Mascaró. Tot i que són zona 30, la majoria de vehicles no respecta el límit de velocitat i, per la manca de voreres per caminar i d’un carril bici, continuen sent perilloses.
– Permetre que als autobusos de l’EMT admetin bicicletes plegables.
– Potenciar l’ús de la bicicleta a les escoles amb itineraris segurs.
– Fomentar la compra de bicicletes amb incentius fiscals.
– Vigilar el compliment de les normes de circulació per als conductors de patinets elèctrics.
– Problemes d’ocupació espai públic: Terrasses, Voravia-bici, voravies estretes.
– Plà de mobilitat per a vianants i la seva financiació.
– 30 km/h màxima velocitat al 100% dels carrers a tots els nuclis urbans.
– Informació sobre el nombre de denúncies per renou excessiu i conducció temerària per part de motocicletes, en especial, les de gran cilindrada.
– Informació sobre el percentatge de denúncies per estacionament indegut formulades en hores nocturnes (de 10 del vespre a 7 del matí).
– Explicació sobre el bloqueig de la implantació de mesures per evitar que el carrer Ramon Berenguer III segueixi essent una drecera per accedir des del carrer 31 de Desembre a les Avingudes.


L’OPINIÓ D’UN CICLISTA URBÀ AMB, CREGUIN-ME, MOLTA EXPERIÈNCIA DINS I FORA DE MALLORCA

«Els defensors del cotxe costi el que costi són molt negatius per a la ciutat. Només van a retardar, i no impedir, els canvis que per l’evolució natural de les coses es produiran. Mentre més tard pitjor, més recursos gastats en un sistema sense futur i, per tant, menys recursos disponibles per a preparar ja el futur.»


Notícia de fa un any, 2019.05.23: PALMA I SON FERRIOL ESTARAN CONNECTATS PER TRES EIXOS CÍVICS

Ha passat un any i l’itinerari bici del camí de Salard no s’ha fet. Aquest carril bici comunicarà la rotonda del camí vell de Sineu amb la zona de Rafal Nou, ambdues amb itinerari bici.


Àudio quiosc IVOOX:
https://www.ivoox.com/nova-energia-09-06-2020-audios-mp3_rf_51923388_1.html?autoplay=true

Salom

Related post

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *