Part del diàleg sobre mobilitat, durant el confinament pel covid-19, al programa Bon Dia d’Ona Mediterrània, 88.8FM:
— Escolta, una vegada acabi aquest confinament, quin paper jugaran les bicicletes i els monopatins, Sebastià?
— Ara estava llegint que Espanya finalment apostarà per la bicicleta com a vehicle per anar a fer feina, i això ho diuen el ministre de sanitat i la que té la cartera de transició ecològica, Teresa Ribera.
— Bé, tant de bo sigui així, — segueix dient Sebastià Salom— hi ha algunes ciutats que ja han pres la iniciativa, com a Milà, com Berlín, Bogotà … arreu del món s’està donant importància a la bicicleta perquè està lliure totalment de contagi de virus Covid-19 , 100% lliure.
— També la bicicleta pública es pot utilitzar fàcilment, simplement posant-se uns guants, i és un vehicle que pot donar una solució perquè pots conservar aquesta distància social, que és necessari conservar avui dia, de 1’5m. entre les persones, si anem caminant (o 2m.) i si anem amb bicicleta simplement guardar una distància d’1 m.
— Hauran de conviure bicicletes, monopatins o patinets i vehicles… tornaran els vehicles, evidentment. Les avingudes es tornaran a omplir de cotxes. I tot junt, la por que jo tenc és, si no tornarem d’una manera inconscient als errors de sempre? — demana en Toni Rotget—
— S’està demostrant que les ciutats més contaminades tenen un nivell de contagi més gran, però és que el que és segur és que si tu ets una societat malalta, que té una contaminació molt alta, resulta que després, pateixes d’un munt de malalties, pateixes d’EPO, de malalties cardiovasculars i tal, i et situen, com a individu i com a societat, en un col·lectiu de risc, que després arriba el Covid-19 i la letatitat és molt més alta en aquests tipus de societats, i no ho podem permetre.
— És a dir que el que no podem fer és tornar a aquesta normalitat, que estàvem dient, amb una contaminació tan alta. I a n’aixó pot ajudar moltíssim fer un canvi cap a la mobilitat sostenible, que s’estava fent massa a poc a poc !!
— (…) Els ciclistes urbans ens trobem que els carrers de Palma són perillosos, per què? — argumenta Sebastià Salom — perquè la ciutat no està pacificada.