PROGRAMA 9 MARÇ 2021 NOVA ENERGIA MOBILITAT
– CARTA SOL·LICITANT INFRAESTRUCTURA PER A VIANANTS A MARRATXÍ.
A l’atenció del senyor Josep Marí Ribas, conseller de Mobilitat i Habitatge de les Illes Balears.
Bon dia, ens dirigim a vostè per sol·licitar, en caràcter d’urgència, infraestructura per vianants en les dues úniques vies que hi ha per entrar i sortir d’una àrea d’urbanitzacions al terme municipal de Marratxí. Necessitem vorera i il·luminació.
Vivim a la urbanització Els Garrovers, una de les urbanitzacions de tot un àrea d’urbanitzacions en la mateixa situació: Els Garrovers, Sa Planera, Ses Trempes i Son Daviu Nou. No coneixem el nombre d’habitants però podem dir-los que afecta centenars de famílies.
Les urbanitzacions al costat de la Carretera Vella de Bunyola (Ma-2031), entre d’altres, Can Sionet, Cas Binissalemer, Cas Metge, Cas Metge Nou, Pla de Son Nebot, Son Nebot i Son Reus, comparteixen amb les urbanitzacions esmentades els problemes de mobilitat derivats de les característiques de la carretera Ma-2031.
No totes les persones es mouen en cotxe o moto, ja sigui per elecció pròpia o causa de les seves circumstàncies personals. Pensem per exemple en totes les persones de menys de divuit anys i en moltes persones grans que no fan servir cotxe ni moto.
D’altra banda l’ús del cotxe i de la moto generen contaminació atmosfèrica i acústica, gran ocupació d’espai públic per circular i aparcar, col·lapse circulatori i sinistralitat viària. Cal notar que la via no és perillosa sinó que el perill el posa el cotxe i la moto.
Per tot això pensem que cal dotar les persones que van a peu de la infraestructura necessària per fer-ho amb seguretat.
Hi ha un autobús del TIB, el L-302 Hospital Joan March – Palma que té dues parades a la Urbanització Els Garrovers. Els veïns apreciem el servei de bus però necessitem poder anar i venir simplement caminant fins a les dues zones poblacionals amb serveis que ens envolten i que estan molt a prop.
Per què és urgent la infraestructura per a vianants que demanem? A tot aquesta zona d’urbanitzacions on vivim no hi ha gairebé cap tipus de servei elemental. No trobaran cap forn, cap supermercat, farmàcia, centre de salut, cafeteria, ni tan sols una perruqueria! Per anar a buscar qualsevol bé o servei simplement caminant ens veiem obligats a jugar-nos la vida.
Des de qualsevol urbanització de la zona tenim bàsicament dues opcions per arribar a peu a una població amb serveis:
1) Per carretera vella de Bunyola, Ma-2031. Anar des de Els Garrovers fins Nova Cabana, són aproximadament dos quilòmetres, uns vint-i-tres minuts caminant, primer pel Camí de Son Sales i més endavant per la Ma-2031, ambdues vies sense il·luminació, sense voral i sense vorera.
A aquests dos quilòmetres de la Ma-2031 els cotxes poden circular, si no anem errats, a 90 km / h, límit màxim genèric de les vies interurbanes, que, excepte l’arribada a la recentment estrenada rodona de Nova Cabana, no mostra cap senyal de limitació de velocitat, tot i que hi ha trams en corbes tancades amb molt poca visibilitat i amb paret seca ben arran de la calçada !!
És gairebé un suïcidi per els vianants.
Plànol itinerari Els Garrovers – Nova Cabana
2) Pel camí de Muntanya. Anar des de Ses Trempes fins al Polígon de Marratxí és només un quilòmetre, uns dotze minuts caminant per una carretera igualment sense il·luminació, sense voral i sense vorera.
Els cotxes circulen a 40 km / h i hi ha un petit tram amb velocitat limitada a 20 km / h.
Plànol itinerari Ses Trempes – Polígon de Marratxí
En tots dos casos arribarem a una zona amb voreres i il·luminació, on ja trobem serveis bàsics, com ara, al Polígon de Marratxí: Centre de salut del Camí de Muntanya, forn, cafeteria, IES Marratxí, servei de tren, farmàcia. I a Nova Cabana: Supermercat, perruqueria, gimnàs, cafeteria.
Aquestes distàncies es poden fer perfectament a peu, però amb seguretat! La prova és que molts veïns caminem una hora al dia només per fer exercici, aproximadament cinc quilòmetres, sense sortir de la urbanització. Sortir a comprar i tornar a qualsevol de les dues zones properes esmentades és més a prop.
Hem parlat únicament dels vianants. La situació actual per als veïns que es mouen en bicicleta és igualment perillosa. Suggerim senda ciclable per habilitar la mobilitat a peu i en bicicleta.
Som conscients que vostès coneixen la nostra situació. No sabem per quin motiu les tres vies, és a dir, la Carretera Vella de Bunyola, el Camí de Son Sales i el Camí de Muntanya, estan en aquestes increïbles males condicions pels vianants. Demanem que actuïn amb urgència per solucionar-ho.
Cordialment,
a dia 18 de febrer de 2021, Marratxí.
Manacor restringeix el trànsit en 67 carrers del centre
Aposta pel vianant i el comerç
Última Hora, M. Nadal | Manacor | 03/03/2021
Lluitar contra el canvi climàtic i aconseguir una ciutat amb menys soroll i més habitable. Amb aquests objectius, l’Ajuntament de Manacor va presentar aquest dimarts la Zona Prioritat para los Residents (ZPR) que afecta 67 carrers de centre en què es restringeix el trànsit rodat i es dóna prioritat absoluta als vianants. La mesura aposta per tenir un «poble més tranquil, més saludable i per crear un centre de Manacor comercial».
SECCIÓ LA BOIXERIA DELS ANUNCIS DE COTXES
“No necessites moltes coses per viure, necessites viure moltes coses.”
Estrena el Nou ++MARCA MODEL++ equipat amb tecnologia d’última generació i viu diferent.
La UE impulsa el tren para viajes cortos, clave para la neutralidad climática de Europa.
ASSOCIACIÓ D’USUARIS DEL TREN (Mallorca)
“Fa una estona una conversa entre dues al•lotes que fins ara anaven en tren a una tenda de Lloseta. Tot a començat pels comentaris d’una mare que es queixava del que ha pujat el tren per la seva filla que està estudiant semi-presencial:
Una no té cotxe, ha d’anar algun dia de la setmana a Inca, ara no té feina: ha decidit anar a peu. No pot pagar el tren.
Una altra ve de Binissalem a fer feina. Ha deixat el tren i ve en cotxe.”
Pebre Coent
++++++++++++++ tall veu vídeo youtube pebre coent +++++++++++++++++++++
(YouTube vídeo) ¿2 euros el autobús? Soy jubilado, pero no tonto!
159 visualitzacions•14 de set. 2020 | Pebre Coent |100 subscriptors
Abans de la pandèmia, Antonio Garcia Del Campo, jubilat de Palma, reaccionà així en saber que havia de pagar 2 euros de billet senzill a l’autobús de l’EMT de Palma.
Francesc Dalmau, Regidor de Mobilitat de Palma a les xarxes socials, 27 de febrer de 2021:
“Després de moltes peticions i fruit d’un acord, lliuram un bus de l’EMT Palma a l’Associació d’amics del Poble Sahrauí a les #IllesBalears.
Un acord compromès amb Joan Ferrer Ripoll i que ara, amb la renovació de la flota, a la fi podem fer possible! Aquest cap de setmana es carregarà de material sanitari cedit per l’Hospital Universitari Son Espases i partirà cap a Tinduf.
Col·legi Sagrat Cor – FECIB, 3 de març 2021, a les xarxes socials:
“S’amplia l’entrada de l’escola per a EP i ESO a l’avinguda Picasso.
Millorem molt en seguretat vial i comoditat en l’espera, afavorint així que es pugui mantenir la distància de prevenció. Moltes gràcies Ajuntament de Palma i Regidoria de Mobilitat.”
Francesc Dalmau, Regidor de Mobilitat de Palma a les xarxes socials, 3 de març de 2021:
“Un exemple més de la necessitat d’anar recuperant espai pels vianants i que, aquesta crisi sanitària, ha evidenciat més que mai. Qüestió de primera magnitut quan defensam la necessitat de pacificar i millorar els entorns escolars per fer-los més segurs, més amables, més accesibles i més bonics!
És el cas d’una de les entrades al Col·legi Sagrat Cor – FECIB, que ha vist doblat l’espai de la voravia, on es concentren moltes families, per la recollida dels infants i joves. És a l’Avinguda Picasso de Palma.
Deia Gabriel Alomar, assagista i politic, fa molts més anys, que la vida als carrers, eren els infants i joves fent de les seves:
<<I pes mig de sa reunió des vespres sa ferramella dels infants, es barri nou que pujava, etxerovit i ple de vida com una esperança, juguetejava i corria d’una part a s’altre>>.
Recuperem aquesta idea per Ciutat!. Ho aconseguirem!!”