conductors_assenyalats

Escoltar el programa:

L’OPINIÓ D’UN CICLISTA URBÀ AMB, CREGUIN-ME, MOLTA EXPERIÈNCIA DINS I FORA DE MALLORCA

“Si un carril bici està pensat per un amant dels cotxes el resultat és un carril bici car però de tercera categoria. Com ara el carril bici de Binissalem-Lloseta. Ahir ho vaig recórrer en bici: Molt bonic, molt incòmode, probablement molt car, i en definitiva molt inútil. Sòl de formigó. Un material amb què es difícil per no dir impossible aconseguir un revestiment llis.

En conclusió, un revestiment que transmet vibracions en tota la bici. Jo anava tranquil a 15 km / h amb una bicicleta de rodes amples inflades a 2 kg / cm2 i amb suspensió i m’era molest. ¿Com ho sentiran els qui van a 30 km / h amb bicis de rodes fines inflades a 8 kg i sense suspensió? Es quedaran a la calçada !

El revestiment és vermell on no cal però negre allà on podria ser útil que fos vermell, enhorabona ! Diners mal gastats ! Em fa ràbia perquè amb el que s’ha gastat en fer això es podria haver fet molt millor.

Si no en saben, perquè no preguntar als ciclistes? No vull pensar que hi hagi males intencions, segurament creuen haver fet una meravella. Les vores estan protegits per barreres de fusta: Bonic.”


L’Ajuntament afegeix des d’avui el carrer dels Reis Catòlics als carrers que s’obren per a vianants durant el cap de setmana

Publicat a Palma.cat el 23 de maig de 2020:

“El tram comprès entre la plaça de Miquel Dolç i el carrer d’Aragó estarà obert per a vianants durant els caps de setmana.

Amb aquest nou carrer Palma suma 15 quilòmetres lineals per a vianants i 130.000 metres quadrats de superfície habilitats per a passejar i fer esport.

incaciutat.com:
Inca tanca al trànsit més de 5.000 metres de carrers per donar més espai als vianants.

L’Ajuntament d’Inca està desenvolupant un pla per donar prioritat al vianant, evitar aglomeracions en els carrers i facilitar que els ciutadans hi puguin sortir de manera controlada i segura. D’aquesta manera, la capital del Raiguer tendrà 5.000 metres més per a vianants amb el tancament al trànsit rodat d’unes quantes vies en diferents punts neuràlgics del municipi. “Hem intentat dissenyar un complet pla per donar més protagonisme als vianants amb la finalitat que tots els ciutadans tenguin espais segurs per passejar i fer esport, mantenint sempre les distàncies de seguretat”, explica el batle d’Inca, Virgilio Moreno.

Així doncs, d’ençà que va començar ja la fase 0, s’han implantat a Inca un conjunt de mesures per facilitar les sortides al carrer, les quals s’han anat establint de manera gradual. En primer lloc, es varen habilitar vuit rutes desenvolupades per diferents carrers, avingudes i camins rurals dels afores de la ciutat, amb l’objectiu de distribuir els ciutadans i habilitar espais adequats per passejar i practicar exercici. Aquesta actuació, que encara es manté vigent, va implicar el tancament d’un carril de la ronda de Migjorn a la circulació de vehicles per tal de donar més espai als vianants.

En segon lloc, el passat dilluns es varen tancar també al trànsit diversos carrers del centre de la ciutat  amb la mateixa finalitat. Així doncs, coincidint amb el primer dia de la fase 1, es varen tancar al trànsit rodat el carrer d’Antoni Fluxà, la plaça de l’Orgue i la plaça d’Orient, durant tot el dia; i els carrers de la Sirena, Jaume Armengol i un tram de General Luque, de 17 a 23 hores.

Finalment, a partir del pròxim dilluns 18 de maig, s’habilitaran nous espais per passejar als barris de Crist Rei i So na Monda. Concretament, es prohibirà el trànsit de vehicles als carrers de Santiago Rusiñol, la Balanguera, la Puresa i en Mairata, que es reservaran per a ús exclusiu de vianants de 17 a 23 hores.

Aquestes mesures tenen un caràcter temporal i, en principi, es mantindran durant tot el mes de maig. Tot i això, en funció de com es desenvolupi la desescalada no es descarta la possibilitat de dur a terme noves accions i habilitar més espais per a vianants. “Hem de poder adaptar la nostra ciutat per donar més protagonisme als vianants en detriment dels cotxes i facilitar així que les recomanacions de seguretat es puguin complir, i no hi hagi aglomeracions”, assenyala Moreno.”


Música: Em Cau el Món, de José María Núñez, Cuarto Creciente.


COM VOL PARÍS CONVERTIR-SE EN UNA CIUTAT 15 MINUTS.
18 May 2020 Govern i Finances; Tomorrow Mag; by Tomorrow.City; autor | M. Martínez Euklidiadas.


A la nostra ciutat un grup anomenat Palma XXI va reclamar aquest dies fer de Palma també una ciutat 15 minuts.

La presidenta de Palma XXI, Lluïsa Dubon, va comentar sobre PALMA 30KM/H que és un primer pas en la direcció correcta cap a una mobilitat més sostenible i més amigable, al mateix temps que reivindicà les ciutats 15, on el ciutadà pot accedir a tot el que necessita caminant tot just 15 minuts.

Què és Palma XXI?

https://iniciativesxxi.com/ca/que-es-palma-xxi/

L’OPINIÓ D’UN CICLISTA URBÀ AMB, CREGUIN-ME, MOLTA EXPERIÈNCIA DINS I FORA DE MALLORCA

“Hi ha algú que està interessat pels vehicles de mobilitat personal (VMP) elèctrics. Va decidir que deixaria de gust el cotxe si pogués utilitzar un aparell elèctric. Per suposat li vaig assegurar que no hi ha cap problema sempre sense passar els 250W, que podria utilitzar els carrils bici.

Ah, però és que 250W és molt poc, va contestar, jo necessit alguna cosa com una vespa per poder dur a algú, i que sigui força potent ! Li contesto que la P en VMP vol dir <<personal>> i que els vehicles de més potència de 250W no tenen res que fer al carril bici.

Em diu que per la calçada compartint amb els cotxes no hi anirà perquè circulen com a boixos !


Amb aquesta mentalitat no es pot avançar, ja que la seguretat del carril bici depèn de no utilitzar màquines massa potents, sinó es desnaturalitza el carril bici.”


REQUISITS / LIMITACIONS DE LES BICICLETES ELÈCTRIQUES A LA UNIÓ EUROPEA

Foto: Ebici Diaria, Lead User Bicicleta Elèctrica Palma 2015-2020.

REQUISITS APROVATS PER A BICICLETA ELÈCTRICA A LA UNIÓ EUROPEA. Reglament europeu 2002/24 / CE (aquesta regla estableix els següents punts que diferencien la bicicleta elèctrica de la motocicleta):

– El motor ha de parar quan deixeu de pedalar.
– El motor s’haurà d’aturar quan superi els 25 km / h.
– La potència del motor no ha de superar els 250W.

l’aprovació de la bicicleta elèctrica us permet:

– Limitar el consum d’electricitat perquè el motor elèctric vos ajudarà a facilitar la força de pedaleig produïda per les vostres cames (ciclista urbà), i no substituir la vostre força sinó complementar-la.

– Limitar el perill de circulació amb bicicletes elèctriques, ja que manté les prestacions de la bicicleta elèctrica al mateix nivell d’una bicicleta convencional: acceleració, velocitat màxima.

– Limitar el consum de recursos minerals. Les bateries de les bicicletes elèctriques es componen de: Litium, cadmi, níquel, ferro, etc.


Publicat al Ara Balears dia 29/05/2020:

PALMA APROFITA LA CRISI DEL COVID-19 PER IMPULSAR LA MOBILITAT SOSTENIBLE

Cort limitarà la circulació a 30 quilòmetres per hora, però es
qüestiona que no es guanyi espai als vehicles per canviar el model.

(…) L’entitat Biciutat -que forma part de ConBici-, l’arquitecta urbanista Maria Gómez i el consultor de mobilitat de Cinesi, Miquel Cremades, valoren positivament la mesura (Palma 30km/h), però consideren que cal guanyar espai que ara està destinat als cotxes. El regidor de Mobilitat Sostenible del Consistori, Francesc Dalmau, diu que estan accelerant tots els projectes que tenien en marxa, però avancen en funció dels recursos que tenen.

(…) El secretari de Biciutat, Sebastià Salom, creu que Cort ha sabut donar una resposta adequada pel que fa a l’ampliació de terrasses, perquè ha llevat espai als vehicles, però lamenta que no s’hagi fet el mateix amb els vianants i els ciclistes. “Cal recuperar els carrils que han colonitzat els vehicles, comenta. Malgrat tot, es mostra molt satisfet per la limitació de la velocitat: “El senyor Dalmau té raó quan diu que la crisi del covid-19 no els ha agafat a contrapeu i que estaven fent feina per millorar la mobilitat”, diu. Salom espera que se senyalitzi bé la reducció de la velocitat .”


La secció més crítica del programa: I això per a quan? Per Daniel Quetglas.

“Circular a 30 km / h serà un gran canvi, ja que el que vol dir és que el cotxe ja no és l’amo de la carretera de la ciutat. Aquest pensament l’hem d’esborrar de la nostra ment, la prioritat sempre ha de ser per al més vulnerable, per al vianant!

Anar a 30km / h vol dir que hem de compartir amb ciclistes, vehicles de mobilitat personal, i respectar-los!

Si anem amb el cotxe hem de tenir clar que tenim una màquina de matar.

Estic molt segur que cap dels conductors de cotxes volem fer mal a ningú, i menys matar ningú. Doncs hem de tenir present que manejant una màquina de matar – i no ho dic per dir, sinó que s’ha demostrat, els cotxes maten una barbaritat de gent cada any -.

La velocitat no està de moda! I és hora que sigui tema de conversa. Ja no val quedar-se callat, ho hem de dir, ho hem de xerrar, hem de fer veure que els que van amb velocitat alta … ja no val fer-los mambelletes! I els hem de dir que això no està bé, que han de minorar la seva velocitat. És hora que siguin assenyalats amb el dit.

Tinc molt clar que ningú surt amb la idea de matar a algú a agafar el cotxe. Però el que sabem és cert, que això ha passat, i si aquesta gent no vol agafar responsabilitats, llavors no li riguem les gràcies, sinó fer-los veure que no fa cap de gràcia!

I per això des de Nova Energia diem, i això per a quan? Per quan assenyalar-los amb el dit i dir-els a la cara que actuant així són uns exponents assassins.”


Confinem els cotxes, recuperem la ciutat!

Demanem un pla de desconfinament en què es prioritzin les persones i la mobilitat justa i sostenible envers l’ús del vehicle privat. Suma’t a https://www.recuperemlaciutat.com

93460cookie-checkÉs hora que els automobilistes que corren siguin assenyalats

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *