Podeu sentir el tall del programa de ràdio aquí:
— Una oient anomenada Maria demana — Aquest carrer, camí de Muntanya de Son Ferriol, està limitat a 40 km / h de velocitat màxima, els vehicles que saben perfectament que poden anar màxim a 40 km / h, per què hi ha bastants, no només un , que van a més de 100km / h per aquest carrer?
— Això és una qüestió també de permissivitat. És a dir, no només hem de treure la llei sinó que després l’hem de fer complir. — Explica en Sebastià Salom, de Nova Energia Mobilitat — Per això està la policia, els radars etc. però la veritat és que fa falta una mica de cura per què se compleixi la normativa. Jo tenc davant un informe de Mapfre i el que diu és impressionant, diu què només un 36% va per davall de la velocitat permesa (…).
— Fan carreres de cotxes i motos al carrer Lleó XIII, a Son Ferriol (Palma). Hem cridat a la policia varies vegades i encara estem esperant — diu Toni Rotget que un oient del programa Bon Dia ha explicat aquest cas— , com ho solucionam?
— La veritat és que llegim habitualment què la policia de Palma és absent. José Hila, batle de Palma, anuncià fa uns mesos que a Palma hi hauria policia de barri però no els podem veure… no s’ha fet res de nou (…).
— Explica en Toni Rotget què ha rebut un missatge que diu el següent — Som en Pau, faig feina a Ona Mediterrània i l’altre dia, fa uns mesos, al carrer Sol, arran de l’escola de turisme, no sé a quina velocitat anava, però un taxi, una vegada va deixar el seu client, me va passar a tota velocitat i gairebé me va arrabassar el braç !
(…)
— Un cotxe a 30km/h necessita 13 metres per aturar-se. — explica en Sebastià Salom — Un cotxe a 40km/h necessita 20 metres per aturar-se. És a dir, hem d’exigir que la policia actuï, però també hem d’estar d’acord amb les mesures per reduir la velocitat.
— Reduir la velocitat de 50 a 30km/h davalla la contaminació acústica del 33% al 6%. La contaminació atmosfèrica a Berlín, des de que ha adoptat la mesura de ciutat 30km/h, ha baixat al voltant del 10% al 15%.