Presencia de Nova Energía Movilidad en distintos medios

Programa de ràdio Nova Energia Mobilitat Sostenible 2020/ març/ 3, Ona Mediterrània 88.8FM, emissió: dimarts 19h, redifussió: dijous 11h i dissabte a les 17h.

Condueix el programa, Daniel Quetglas; Col·laborador, Sebastià Salom.

Convidat Felip Palou, periodista: “Gavinet de Crisis”; “Via Corrupta”; “Cactus”; ILLAMÓN, EL BLOG DE FELIP PALOU.

Felip Palou: “Val més riure, ara bé hem d’estar informats”.

Secció anuncis de cotxes: És l’hora, són les 11: 30h, surt a veure un jove molt atractiu que es pren un refresc !! … El 1986 era una persona i ara és un cotxe !!

Francesc Dalmau, regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Palma; Diari de Mallorca: “Recuperar l’espai públic, un deure amb La nostra infància”.

IB3.org: “Front comú de les entitats ecologistes a favor de les polítiques de Mobilitat de Cort. El GOB, Amics de la Terra i vianants en Lluita (i Biciutat de Mallorca) veuen necessari recuperar espai per als vianants a Palma.”

Felip Palou:Estic reflexionant darrerament sobre com han canviat aquests vianants, sobretot en aquests últims anys, i com una societat de cada vegada més digital i més fonamentada en la comoditat i en el consum individual ha fet que molts potencials vianants es quedin a casa, perquè des de casa poden anar al cinema barra Netflix, des de casa poden comprar per Amazon barra comerços urbans, que ara estan en protesta. “

Daniel Quetglas: “Molts comerços posen el cartellet de es traspassa perquè estan en contra de la peatonalització. El cotxe és el més important. I una de les coses que apuntam… des de Nova Energia pensam que el comerç va malament, però apuntam malament, al petit comerç la gran competència li ve d’internet, la gran competència és de gran comerços, grans comercials, que per cert hem de menester el cotxe per arribar-hi, hem d’anar amb cotxe en aquests gran comerços, això és realment s’enemig, no la conversió del carrers en zones per a vianants. “


Felip Palou: “Sí, Jo he trobat a faltar, en aquestes protestes, en aquesta campanya que ha estat molt, des d’un punt de vista de màrqueting, molt efectiva, de el petit i mitjà comerç. He trobat a faltar això: Explicar exactament què és el que volen reivindicar i sobre qui volen versar diguéssim les seves crítiques i de qui és la culpa que el comerç urbà se’n vagi a norris.

I m’hagués agradat que haguessin parlat en més claredat sobre aquesta conversió d’alguns carrers en zones de vianants, perquè en el ple de l’ajuntament de la setmana passada
varen reclamar una ciutat més viva, però una ciutat més viva no depèn d’un ajuntament, no depèn d’institucions, una ciutat viva depèn de moltes coses, i jo aquí insisteix que aquesta ciutat viva depèn sobretot de nosaltres mateixos, i ens hem de mirar a nosaltres mateixos en aquest moment perquè de cada vegada ens costa més sortir al carrer.

I passa a ciutats com Palma que Tenim carrers per a vianants sense vianants, perquè aquests vianants es queden a casa, es queden a casa perquè s’està construint una societat la qual es basa en la comoditat, a fer-ho tot des de casa.”

Mariano Reaño, advocat de dret ambiental:

“La recent actuació d’un policia local de Felanitx denunciant a un grapat de conductors per aparcar damunt la voravia ha causat bastant de trui dins el poble. La gent es pregunta: Perquè si fa 30 anys que aquesta pràctica es duia a terme, com poden començar a sancionar la gent?

La història és que els costums, en el nostre ordenament jurídic, els costums que van contra la llei no tenen cap possibilitat de crear una pauta d’actuacions que llavors no pugui ser qüestionada legalment i provocar un expedient sancionador i una sanció posteriorment.


No sé que farà l’ajuntament de Felanitx, però jo crec que aquest és el camí perquè hem concedit massa privilegis als cotxes i clar són els nins eviciats de la casa i pensen que tenen tots els drets del món i això produeix situacions molt injustes perquè en part del repartiment de l’espai de la ciutat… aquestes situacions que obliguen a la gent, gent gran o gent en dificultats de mobilitat a haver d’accedir a la calçada, de passar la calçada i posar-se en risc, no s’haurien de permetre de cap manera.


Així doncs aquesta decició unilateral o individual d’un agent de la policia local de Felanitx trob que hauria de ser un exemple.


I clar que no està permès que els cotxes aparquin sobre les voreres. Bastant d’espai Tenen! De l’espai urbà, el percentatge que està dedicat a la mobilitat motoritzada es molt Important. Hi ha una desproporció molt grossa.


Hem anat cedint espais en aquest subjecte (el cotxe) i ens passa el que passa. I tornar llavors a les situacions anteriors es complexa i per això veig que en aquest cas s’ha produït aquest conflicte. Però està clar que Ell ha fet bé, i l’ajuntament li hauria de donar suport i no qüestionar-se-el.


Els plans de mobilitat urbana sostenible, que són uns procediments reglats, molt interessants i que han de tenir participació ciutadana… el que no ha de passar és que llavors quedin en un calaix. Els plans de mobilitat són absolutament imprescindibles, s’han de fer, i han de tenir una concepció a favor del vianant i poc a poc anam canviant les coses.

Repeteix que jo felicit a aquests agent. M’agradaria molt dur-el a Palma perquè a Palma tenim una indisciplina brutal, salvatge … i els vianants són ciutadans de segona categoria.

El Diario.es: “Espanya encadena el seu cinquè any consecutiu al cap de les infraccions ambientals a Europa.”

Huffingtonpost: “La NASA observa una reducció de la pol·lució a la Xina pel Coronavirus.”

93260cookie-check2020març3 ràdio|Felip Palou, periodista: “S’està construint una societat la qual es basa en la comoditat, a fer-ho tot des de casa”

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *